آموزش بازاریابی اینترنتی

آموزش های بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا

آموزش بازاریابی اینترنتی

آموزش های بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا

بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست ؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی به زبان ساده بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی است. هنگامی که یک برند زنجیره‌ای فست‌فود، یک خوراکی جدید به منوی‌اش اضافه می‌کند، معمولا بازاریابی و تبلیغات زیادی برایش انجام می‌دهد. این تلاش‌ها می‌تواند موجب انتظارات خاصی از سوی مشتریانی شود که محصول جدید را می‌خرند. گاهی اوقات، واقعیتی که وجود دارد انتظارات را رفع می‌کند، اما اغلب اوقات این‌طور نیست!
  
کشف فرصت‌های جدید در بازاریابی دیجیتال، می‌تواند موجب انتظارات خاصی در عملکرد، واکنش مخاطبان و متغیرهای دیگر شود.

مطلب مرتبط : ۷ فن برندسازی در رسانه های اجتماعی

Social-Media-Expectations-vs-Reality-Header-Image.jpg

از آن‌جا که واقعیت، همیشه انتظارات را برطرف نمی‌کند، مزایای بسیاری در آمیختن رسانه‌های اجتماعی با روال بازاریابی دیجیتال‌تان وجود دارد. بنابر آخرین گزارش‌های سوشیال مدیا اگزماینر، این مزایا به ترتیب زیر هستند:

    افزایش نمایش
    افزایش ترافیک وب‌گاه
    گسترش طرفداران وفادار
    شناخت جایگاه بازار
    آغاز رهبری بازار

همین گزارش نشان می‌دهد که فیس‌بوک (۵۲%)، لینکدین (۲۱%) و توئیتر (۱۲%)، مهم‌ترین بسترهای رسانه‌ی اجتماعی برای بازاریابان هستند.

مثال‌های زیر، نگاهی اجمالی به برخی انتظارات بازاریابان جدید از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و واقعیت‌های ناموزون آن می‌اندازد.

مطلب مرتبط : ۵۱ انواع استراتژی های بازاریابی

۱.انتظارات نشر مطالب

Social-Media-EVR-21.jpg

انتظار: تصورش آسان است که وقتی از رسانه های اجتماعی در کسب و کارتان بهره می‌گیرد، ایده‌های بی‌پایانی برای محتوای‌تان دارید و یک ماشین نشر محتوا خواهید بود.

واقعیت: غالبا این طور نیست، شرکت‌ها با قدرت شروع می‌کنند ولی به سرعت خسته می‌شوند و از تولید و انتخاب محتوای خوب باز می‌مانند.

راه‌حل: یکی از راه‌های جلب مخاطب، نشر مداوم محتوا در کانال‌های اجتماعی است. اگر روالی برای نشر مطالب‌تان در نظر بگیرید، آنان  می‌دانند چه انتظاری داشته باشند. ابزارهایی مثل بافر، برای زمان‌بندی محتوای رسانه‌های جتماعی در طول هفته عالی هستند. هم‌چنین   می‌توانید قوانینی برای فراوانی ارسال مطالب و زمان ارائه‌ی آنها در طول روز تنظیم کنید.

۲.ارزیابی تعامل موثر

Social-Media-EVR-31.jpg

انتظار: به خاطر محتوای فوق‌العاده‌ای که تولید می‌کنید، به مرور زمان، اطلاعات تماس مخاطبان را به‌دست می‌آورید.

واقعیت: در واقع، حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی موجب افزایش ترافیک وبگاه‌تان می‌شود.

راه‌حل: یک رسانه‌ی اجتماعی موثر، در ترکیب با تلاش‌های بازاریابی محتوا موجب آغاز رهبری می‌شود. هرچند همیشه این تعامل موجب ثبت‌نام برای استفاده از خدمات شرکت نمی‌شود، ولی فرصت‌های تعاملی دیگری را به وجود می‌آورد. برای مثال، از رسانه‌های اجتماعی برای هدایت مخاطبان به محتوای مطالب وبگاه‌تان، یا اشتراک آنان برای دریافت به روزرسانی‌های شرکت‌تان استفاده کنید.

مطلب مرتبط: انواع بازاریابی:۱۳۱ نوع بازاریابی که هر بازاریاب باید بشناسد

۳.مدیریت اثربخش اجتماعات

Social-Media-EVR-4.jpg

انتظار: پاسخ به پرسش‌ها، و پی‌گیری نیز نام برند، کار آسانی است.

واقعیت: پی‌گیری نام برند به صورت دستی، بسیار فرسایشی و خسته‌کننده است.

راه‌حل: به ایجاد محتوای با کیفیتی ادامه دهید که اجتماعات مورد نظرتان آن را مفید می‌دانند و از ابزارهای پایش رسانه‌ی اجتماعی مثل اسپروت سوشیال، تاپسی، و سوشیال منشن در شناسایی و پاسخ‌گویی به نام برندتان استفاده کنید.

مطلب مرتبط :‌ ۸ گام برای ساختن یک استراتژی بازاریابی قوی

۴.بهبود اثربخشی تبلیغات

Social-Media-EVR-5.jpg

انتظار: استفاده از رسانه‌های اجتماعی پولی بدین معنی است که تعاملات بیش‌تری(پسندها، اشتراک‌گذاری‌ها، دیدگاه‌ها) در صفحات فیس‌بوک و وبگاه‌تان دارید.

واقعیت: تبلیغات یا بازاریابی رسانه های اجتماعی صرفا امکان دسترسی به افراد بیش‌تری را فراهم می‌کند، در واقع کیفیت پیام شما را تغییر نمی‌دهد.

راه‌حل: برای کسب بیش‌ترین مزایا از تبلیغات یا بازاریابی رسانه های اجتماعی ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

    استفاده از پیام‌های واضح و مختصر
    ترکیب ویژگی‌های بصری قوی
    تبلیغات آزمایشی
    استفاده از بسترهای رسانه‌ای مناسب
    چرخشی‌بودن تبلیغات برای پرهیز از کسل‌کنندگی‌شان
    طراحی تبلیغات برای کاربران موبایل

مطلب مرتبط : ۱۱ اصل طلایی بازاریابی شبکه های اجتماعی

۵.عدم استفاده از رویکرد “یکی برای همه”

Social-Media-EVR-6.jpg

انتظار: می‌توان پیام‌های یکسانی در همه‌ی بسترهای رسانه‌ی اجتماعی منتشر کرد.

واقعیت: مردم از رسانه های اجتماعی مختلف، به دلایل مختلفی استفاده می‌کنند.

راه‌حل: باید مخاطبان و وبگاه‌های رسانه‌ی اجتماعی را بشناسید تا بتوانید شناخت درستی از چگونگی پیام‌رسانی در هر بستر اجتماعی داشته باشید. شیوه‌ی تعامل افراد در لینکدین کاملا متفاوت با شیوه‌ی آنها در حساب اینستاگرام‌شان است. وقتی در صفحات و نمایه‌های رسانه‌ی اجتماعی کسب و کارتان پیامی می‌فرستید، این نکته را در نظر داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.