آموزش بازاریابی اینترنتی

آموزش های بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا

آموزش بازاریابی اینترنتی

آموزش های بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا

تفاوت استراتژی محتوا با کانتنت مارکتینگ (content marketing)

در بازاریابی اینترنتی، عبارت بازارایابی محتوا به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از عبارات پرکاربرد  است. با توجه به این که بازاریابی محتوا برای هر کسب و کار اینترنتی ضروری است و تمام اقداماتی که یک کسب و کار آنلاین در این راستا انجام می دهد برای توسعه اهداف بازاریابی اینترنتی تاثیر می گذار.
تفاوت استراتژی محتوا و کانتنت مارکتینگ (content marketing)
  
با اینکه بیشتر افراد از واژه استراتژی  محتوا و بازاریابی محتوا (content marketing)را به جای یکدیگر استفاده می کنند, اما این دو مورد کار های یکسانی را انجام نمی دهند.شاید این سوال پیش بیاید که آیا استراتژی تولید محتوا همان بازاریابی محتوا نیست؟

خواندن این مقاله پیشنهاد می شود :بازاریابی محتوا چیست؟

در جواب باید گفت خیر! استراتژی محتوا یک عبارت بسیار فراگیر است و موارد بسیار زیادی را شامل می‌شود. در حالی که بازاریابی محتوا  یا کانتنت مارکتینگ (content marketing) تنها بر روی یک قسمت از استراتژی محتوا تاکید دارد.

تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ (content marketing)

تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ (content marketing)
استراتژی محتوا چیست؟

با یک جستجوی ساده در وب سایت ویکیپدیا به تعریفی ساده از استراتژی محتوا می رسیم: “برنامه ریزی، توسعه و مدیریت محتوا-چه به صورت نوشتار و چه در رسانه های دیگر”.

استراتژی محتوا اشاره به فرآیند تولید،‌ ذخیره و توزیع محتوا طبق برنامه‌ای سازمان‌یافته، برای اهدافی مشخص و برای مخاطبانی از قبل تعیین شده است. موفقیت این فرآیند باید در تمام چرخۀ عمر محتوا، بر اساس شاخص‌های شفاف عددی اندازه‌گیری شود.در یک تعریف ساده تر استراتژی همان طرح و نقشه کار برای تولید محتوا و نحوه بازاریابی محتوا است.

با توجه به شکل بالا :

استراتژی محتوا : راهنماها و مدیریت داخلی نقشه کار کدام است؟ با جزئیات کامل

استراتژی بازاریابی محتوا (ناحیه ای که در شکل همپوشانی دارد ) : چشم انداز,اهداف<دسترسی به مخاطبین,سبکایده سازی,مدیریت خاجی

بازاریابی محتوا : تقویم تحریریه, ایجاد یا تولید محتوا, گزینش محتوا,تبلیغ ترویج و تکرار محتوا
بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ

با توجه به شکل بالا تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا به این صورت قابل تحلیل است بازاریابی محتوا در واقع راهکاری برای جذب مشتری و فروش محصولات در بازاریابی برای کسب و کار اینترنتی از طریق ایجاد محتوای ارزشمند، مفهوم و مرتبط می‌باشد.

می‌توان گفت که بازاریابی محتوا در اصل ترکیبی از تکنیک‌های فروش محصول و بازاریابی سنتی که در حال حاضر با بازاریابی اینترنتی ترکیب شده و در توسعه اهداف بازاریابی به کسب و کار کمک می کند.

بازاریابی محتوا باید به گونه‌ای باشد که مخاطبان احساس نکند که شما درحال بازاریابی آنلاین برا فروش محصولاتتان از طریق کسب و کار آنلاین یاسایر روش های کسب و کار هستید.  در بازاریابی محتوا، شما مخاطبانی که می خواهید محتوایتان را برایشان منتشر کنید را مشخص می‌کنید و با انتشار محتوای مناسب ، آنها را به سمت کسب و کار خود جذب می‌‎کنید.
تفاوت استراتژی محتوا با کانتنت مارکتینگ
تفاوت استراتژی محتوا با کانتنت مارکتینگ

در تفاوت استراتژی محتوا با  استراتژی می توان گفت استراتژی  به چشم انداز اهمیت می دهد,در مورد جزئیات چگونگی و چرایی محتوایی که ایجاد خواهد شد , مدیریت می شود و به تدریج در اختیار مشتری و بازدید کننده قرار می گیرد صحبت می کند.

این نوع استراتژی بر روی تمامی محتواهایی که مشتریان شما در معرض آن هستند تمرکز دارد.استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ (content marketing) همپوشانی دارد.

کانتنت مارکتینگ (content marketing) بر روی تاکتیک ها و نحوه اجرای آن تمرکز دارد, ایجاد و گزینش محتوا ویرایش محتوا که به طور خاص برای مقاصد بازاریابی ایجاد شده اند.این مورد می تواند از هر چیزی همچون پست وبلاگی تا ایجاد صفحه باشد و هدف آن ایجاد ارتباط قابل اعتماد بین محصولات و خدمات در کسب و کار آنلاین برای شرکت و بازار است که در نهایت منجر به خرید می شود.

بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ (content marketing) در مورد ایجاد محتوا یی  است که افراد نه تنها ان را مورد استفاده قرارمی دهند بلکه از ان در طول قیف فروش کمک می گیرند.

به عنوان مثال استراتژیست محتوا ممکن است متوجه شود که اعتماد زیادی بین شرکت آن ها و مشتریان وجود ندارد.به همین خاطر روش هایی را پیشنهاد می کند که می تواند به ساخت اعتماد بین دو طرف کمک کند.در مقابل بازاریاب محتوا کارهایی را برای  به دست آوردن اعتماد انجام می دهد .

نتیجه گیری

خب در این مقاله تفاوت استراتژی محتوا با کانتنت مارکتینگ (content marketing) رابررسی کردیم حال می تواینیم بصورت خالاصه به این صورت نتیجه گیری کنیم که عمده ترین تفاوت استراتژی محتوا با کانتنت مارکتینگ (content marketing) در نحوه طراحی راهکارها یا اصطلاحا نقشه کار با نحوه ی اجرای این نقشه برای رسیدن به یک ارتباط قابل اعتماد با کاربران است که درنهایت قرار است به مشتری تبدیل شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.