آموزش بازاریابی اینترنتی

آموزش های بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا

آموزش بازاریابی اینترنتی

آموزش های بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا

5 مرحله اصلی ایجاد استراتژی محتوا + ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا

خوب در ابتدا کار خود را با این سوال شروع می کنیم استراتژی محتوا چیست؟ باتوجه به اینکه پاسخ این سوال را در مقاله ی قبلی بررسی کرده ایم لذا در این مقاله برای اینکه مراحل اصلی ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا رابیان کنیم مفهوم استراتژی محتوا رابازگو می کنیم :

 در کسب و کار آنلاین و حوزه ی تجارت الکترونیک مفهوم بازاریابی اینترنتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از آنجایی که تولید و بازاریابی محتوا بخشی از بازاریابی اینترنتی است مانند سایر روش های بازاریابی لازم است برای تولید و بازاریابی محتوا یک استراتژی داشته باشیم. 

استراتژی محتوا چیست؟


در کسب و کار آنلاین و حوزه ی تجارت الکترونیک مفهوم بازاریابی اینترنتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از آنجایی که تولید و بازاریابی محتوا بخشی از بازاریابی اینترنتی است مانند سایر روش های بازاریابی لازم است برای تولید و بازاریابی محتوا یک استراتژی داشته باشیم.
5 مرحله ی اصلی ایجاد استراتژی محتوا , استراتژی محتوا چیست؟
5 مرحله ی اصلی ایجاد استراتژی محتوا , استراتژی محتوا چیست؟

برای ایجاد استراتژی محتوا ما 5 مرحله ی اصلی را معرفی می کنیم که برای درک بهتر این مراحل شما باید بدانید استراتژی محتوا چیست؟ و بطور کامل با مفهوم استراتژی محتوا در بازاریابی محتوا آشنا باشید.تا بتوانید با استفاده از استراتژی محتوا اهداف خود را در بازاریابی اینترنتی گسترش دهید.

    خواندن این مقاله پیشنهاد می شود: تفاوت استراتژی محتوا با کانتنت مارکتینگ (content marketing)

5 مرحله ی اصلی ایجاد استراتژی محتوا

از این 5 حرحله زمانی می توانید به درستی استفاده کنید که واقعا بدانید استراتژی محتوا چیست؟

    چشم انداز
    تعریف مخاطبان
    بررسی محتوا
    تنظیم اهداف
    همگام سازی شخصیت خود با شخصیت برند

ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا چشم انداز

ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا  یک چراغ راهنماست که به هنگا مواجه شدن با سوالاتی همچون ما چه کارهایی انجام می دهیم یا چرا این کارها را دوباره انجام می دهیم ایجاد می شود.ما به ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا نیاز داریم چون تمام کسب و کار ما حول استراتژی بازاریابی یا تولید محصولات و خدمات استوار است و بدون داشتن طرح و برنامه درست امکان تحلیل و بررسی نتایج برایمان سخت است.

بدون آنکه بدانیم چه می کنیم چگونه در کسب و کار موفق می شویم حال فرقی نمی کند این کسب و کار کسب و کار اینترنتی باشدیا کسب و کار سنتی و فرقی هم ندارد بازاریابی سنتی باشد یا بازاریابی اینترنتی اما شما چه نوع استراتژی باید پیاده کنید؟
ایجاداستراتژی محتوا,استراتژی محتوا چیست؟
ایجاداستراتژی محتوا,استراتژی محتوا چیست؟

شما به استراتژی نیاز دارید که به اندازه کافی مختص شرکت شماب رای کار اینترنتی ,کار سنتی , یا هرنوع کاری که درحال انجام آن هستید و متناسب با مخاطبان و شرایط شما باشد و بتواند چارچوبی را برای پاسخ دادن به سوالات فرآهم آورد.همچنین در ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا شما باید استراتژی خود را طوری طراحی کنید که به اندازه کافی منعطف بوده و با تغییر شرکت مخاطب و شرایط خود را وفق دهد و تغییر کند.
ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا تعریف مخاطبان

مرحله بعدی در ایجاد استراتژی محتوا درک کسانی است که با آن ها صحبت می کنید.باید همه چیز را درمورد مخاطبان خود بدانید, به عنوان مثال باید موارد زیر شناسایی کنید:

    اطلاعات جمعیتی مخاطبان
    شناسایی تاثیر گذاران صنعت خود
    از کدام کانال ها برای ارتباط استفاده می کنند؟
    ارتباط مخاطبان با سایر سایت ها به غیر از سایت شما

همانطور که مشاهده می کنید ایجاد استراتژی محتوا بدون درک قوی از مخاطب تکمیل نخواهد شد.
ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا بررسی محتوا

مرحله خیلی مهم و اساسی در ایجاد استراتژی محتوا , بررسی محتوا است.
منظور از بررسی محتوا در ایجاد استراتژی محتوا ؟

بررسی محتوا نگاه عمیق به محتوایی استکه در حال حاضر ایجاد شده است.توجه داشته باشید که بررسی محتوا اغلب با استراتژی محتوا اشتباه گرفته می شود اما در واقع این گزینه تنها بخشی از ایجاد استراتژیمحتوا است.این مرحله خود شامل 4 مرحله اصلی است که به ترتیب در زیر بیان می کنیم :

    مرحله اول : فهرست محتواهای فعلی
    محله دوم : سازماندهی و برچسب گذاری
    مرحله سوم : اضافه کردن معیارهای موفقیت
    مرحله چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها برای به دست آوردن الگو

تک تک مراحل در مقاله زیر مورد بررسی قرار گرفته است :

    خواندن این مقاله پیشنهاد می شود : 4 مرحله اصلی بررسی محتوا در تولید محتوای سایت

 ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا تنظیم اهداف

بعد از اینکه چشم انداز خود را برای ایجاد استراتژی محتوا تعیین کردید و مشخص کردید محتوای فعلی چگونه به این چشم انداز دسترسی دارد, زمان بستن خلا های موجود فرا می رسد.این موضوع به معنای تنظیم اهداف برای محتوای شماست.

اهداف خود را تعیین کنید و اطمینان حاصل نمایید که این اهداف معنادار,قابل اندازه گیری و مقید به زمان است.و می توان از طریق محتوا به آن دسترسی پیدا کرد. سعی کنید سه الی چهار مورد هدف محتوا محور را برای ایجاد استراتژی محتوا برای استراتژی بازاریابی محتوا هماهنگ با سایر روش های بازاریابی آنلاین برای راه اندازی کسب و کار آنلاین یا مدیریت کسب و کار مجازی خود خود ایجاد نمائید.
ایجاد استراتژی محتوا , ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا
ایجاد استراتژی محتوا , ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا
ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا همگام سازی شخصیت خود با شخصیت برند

سند استراتژی محتوای مکان خوبی برای نوشتن راهنمایی هایی درمورد برند ,سبک ولحن است. بسته به اندازه کارهایی که انجام می دهید می توانید به دنبال ایجاد یک توضیح یک صفحه ای باشید تا به نویسندگان بگویید چه بخشی از نام برند باید برجسته شود، ازکاما استفاده نماید یا از چه لحنی استفاده گردد. این راهنما می تواند نمونه ای از یک استراتژی کامل و واضح باشد و در آن به نحوه استفاده از نام برند، علائم تجاری اشاره گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.